Sådan undgår du at tabe varme leads på jorden
Hvordan håndterer I nye leads? Har I et CRM-system, der opsamler de leads, der kommer fra Web, SoMe eller andre kanaler? Og hvad sker der med de nye leads, når de er "inde i folden"?
Det kan både være godt og skidt, når marketing skovler leads ind. Godt, fordi det skaber opmærksom på din virksomhed og dit produkt. Skidt, hvis du ikke har en dygtig salgsstyrke og et salgsapparat, der sikrer effektiv opfølgning.
Heldigvis, kan du automatisere store dele af dit salgs- og opfølgningsarbejde i Pipedrive. “Workflow Automations”, kaldes det, og Pipedrive gør meget ud af at vise dig, hvor meget tid du sparer på at bruge deres standard-automations.
Fordi tid er en vigtig ressourcer, har vi lavet denne guide til, hvordan du håndterer dine leads og sikrer, at der sker en effektiv opfølgning, når nye leads banker på din dør.
Sådan bruger du Pipedrive til at følge op på dine Leads
1) Følge op og ha kontrol over dine deals
Det er de færreste Pipedrive-brugere, der ved, at Pipedrive har en funktion, der fortæller dig, om dine Deals har lagt for længe. Den såkaldte “Rotten”-funktion fortæller dig nemlig, hvis en Deal ligger mere end eks. 7 dage, uden aktivitet. Du kan se til højre, hvordan det ser ud i din Pipeline, når én eller flere Deals er rådne (rød farve).
Grunden til, at det er en god idé at bruge Rotten-funktionen er, at alt for mange Deals falder til jorden, hvis ikke du er opmærksom på at følge op, mens Deal’en er varm. Ellers bliver varme Deals til lunkne Deals. Det skal du for alt i verden undgå, fordi så er dine marketing kroner spildte eller du kan starte forfra med at generere leads. En anden mulighed er at du laver en automation som gør at din deal markeres med et rødt ikon, hvis der ikke er taget action indenfor eks. 24 timer.
2) Forbind dit CRM system til alle kanaler
Hvordan ser Jeres IT-landskab ud? Bruger I Facebook i Jeres markedsføring? Har i nogle webformularer på Jeres hjemmeside, som genererer deals? Eller noget helt tredje? Uanset, hvordan I jagter nye kunder, får du først det fulde ud af Pipedrive, når du har koblet dit CRM sammen med dine kanaler.
I Pipehero-regi bruger vi webformularer på vores hjemmeside, samt Facebook og LinkedIn i vores markedsføring. Og hver gang, at en potentiel ny kunde henvender sig gennem disse kanaler, så oprettes der en ny Deal i vores pipeline i Pipedrive. I øvrigt, så pinger vores Slack-kanal også, når der “bid på krogen”.
3) Automatisér dit arbejde i Workflow Automation
Vidste du, at du kan automatisere store dele af Jeres salgsarbejde i Pipedrive? Det er ret smart, og det giver især mening, at du overvejer at automatisere arbejde, der gentager sig. Vi plejer at sige, at arbejdsopgaver, der gentager sig 3 gange på én dag, skal automatiseres.
I Pipedrive, får du adgang til 38 standard-automations, når du opretter din konto, og Pipedrive gør meget ud af at fortælle dig, hvor meget tid, du sparer ved at automatisere dit arbejde. Det kunne f.eks. være arbejde, hvor du sender en mail afsted hver gang, at nogen udfylder en webformular (35 min. besparelse).
Det kunne også være, hvis du plejer at informere Customer Succes om vundne Deals og informationer der skal bruges i den forbindelse (50 min. tidsbesparelse).
Er du i tvivl om, hvordan du kommer i gang med Pipedrive?
Book et ganske gratis og uforpligtende møde med en af vores konsulenter, for at høre meget mere om mulighederne og fordelene ved at skifte til Pipedrive’s prisvindende platform
PipeHero
Pipehero er et brand ejet af Sweat Capital ApS
CVR: 42330736
Vi er Pipedrive certificeret eksperter. Vi er salgsfokuserede, og vores rådgivning og opsætning af Pipedrive kommer fra mange års hands on erfaring med at opbygge og forbedre salgsprocesser.
Kontakt
Silkeborgvej 260
8230 Åbyhøj
Tlf.: 42324242
Kontakt
Silkeborgvej 260
8230 Åbyhøj
Tlf.: 42324242