Cases
Som ejerleder kender du dit produkt bedre end nogen anden. Måske har du endda selv stået for salget for at sikre resultater.

Mobilplan – Fra soloiværksætter til sund massiv vækst
- Problem: Mobilplan havde en ejerledet salgsstruktur, hvor ejeren stod for størstedelen af salget. Der var ikke en klar og tydelig proces, og det var utænkeligt at skalere salgsteamet. Man havde ikke indblik i salgsdata og kunne ikke forudsige salget.
- Løsning: Jeg arbejdede tæt sammen med ejeren for at opbygge en struktureret salgsproces, solgte selv produktet og rekrutterede de første nøglemedarbejdere til salgsteamet. Vi implementerede CRM, kontraktstyring og website tracking, der gjorde salgsarbejdet struktureret og mere effektivt.
- Resultat: Mobilplan var 3 mand i 2021. I dag har de rundet 15 medarbejdere, heraf 3 sælgere og 3 kommercielle supportere. De har øget deres vækst med 3X inden for 12 måneder, og har sidenhen haft +100% tilvækst hvert år. I dag er ejeren trådt helt tilbage fra det daglige salgsarbejde.

Intempus – Fra praktikanter til rentable sælgere og succesfuld exit
- Problem: Intempus var en bootstrapped softwarevirksomhed, og der var ikke råd til at tage chancer med dyre sælgere. Virksomheden havde brug for en effektiv måde at opbygge et salgsapparat uden store investeringer i erfarne salgsprofiler.
- Løsning: Jeg udviklede en salgsproces og træningsprogrammer, der gjorde det muligt at tage praktikanter fra Aarhus Business College. Jeg trænede dem til at blive rentable sælgere allerede inden for deres praktikperiode. Systemerne og processerne gav dem den nødvendige struktur til at præstere.
- Resultat: En af de praktikanter er i dag salgsleder i virksomheden. Intempus voksede støt og blev senere solgt til Visma, en af Nordens største softwareleverandører. Virksomheden har nu over 40 medarbejdere.

GetAccept – Etablering af en dansk salgsdivision i venturekapitalmiljø
- Problem: GetAccept, en svensk softwarevirksomhed, havde modtaget venturekapital og stod over for at skulle vækste markant i Skandinavien. Deres salgsmodel var baseret på en intens outbound tilgang med sekvenser af mails og telefonopkald. De manglede en leder til at opbygge deres danske division.
- Løsning: Jeg blev ansat som salgsdirektør og rekrutterede over 20 sælgere og marketingmedarbejdere over en periode på 4 år. Samtidig opbyggede jeg en stærk kultur og skabte en bæredygtig arbejdsplads, der stadig fungerer den dag i dag – i modsætning til de tilsvarende kontorer i Frankrig og Norge, som er lukket ned.
- Resultat: Selvom den danske afdeling ikke nåede de meget ambitiøse venturekapitaldrevne budgetter i begyndelsen, blev Danmark efter 3 år en af de bedst performende afdelinger i hele organisationen og er det stadig den dag i dag.

Holdsport - Fra leadmaskine til salgsmaskine
- Problem: Holdsport, Danmarks største medlemssystem til foreninger, havde fået tilført Business Angel kapital til at vækste, men salget var drevet af enkeltpersoner og inbound leads. Virksomhedens ejerleder havde ingen erfaring med salg. Der var ingen fast struktur, hvilket besværliggjorde yderligere vækst.
- Løsning: Over et forløb på 4 måneder opbyggede jeg en ny salgsdrevet CRM-proces i Pipedrive med klare rammer og struktur. Samtidig rekrutterede jeg en eksekverende salgschef, som tog over og sikrede den fortsatte eksekvering af salgsprocessen samt rekruttering..
- Resultat: Holdsport er nu godt i gang med at etablere sig internationalt og står på kanten til at tage det næste store skridt i deres vækst på verdensplan med etablering af en international salgsstyrke.

Snevagten – At bryde glasloftet i en ejerledet salgsorganisation
- Problem: Snevagten, en ejerledet snerydningsvirksomhed fra Rødovre, havde været salgsdrevet fra dag ét, men var nu stødt på et glasloft. Ejeren skulle både fungere som topsælger og udvikle forretningen. Han havde ansat en sælger, der performede godt, men kunne ikke replikere sig selv eller sælgerens succes, hvilket førte til fejlansættelser.
- Løsning: Jeg etablerede en tydelig og simpel proces i Pipedrive og sikrede, at der blev samlet data ind fra salget. Herefter skabte vi et onboarding- og træningsforløb for nye medarbejdere, så de blev lært op i korrekte processer og metoder fra starten. Efterfølgende rekrutterede vi to nye sælgere til teamet.
- Resultat: Snevagten vækster fortsat markant år efter år og er nu i gang med at etablere deres salgsorganisation 2.0 med flere afdelinger og nye sælgere.